Amazing Cambodja deel 1 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Caroline - WaarBenJij.nu Amazing Cambodja deel 1 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Caroline - WaarBenJij.nu

Amazing Cambodja deel 1

Blijf op de hoogte en volg Caroline

27 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Bye Bye rust, lange leve de hectiek :P

2 weken lang rust gehad in het prachtige Kampot, vervolgens op het Rabbit island en daarna heerlijk gechillt op het prachtige Phu Qouc Island in Vietnam.

Gisteravond rond 20.30u na een reis van 13.5 uur, aangekomen in de chaos van Ho Chi MinhCity, hierna HCMC genoemd. Heb nog nooit zoooovvveeeeel scooters bij elkaar gezien als gisteravond en dat tijdens de rit van 15 minuten van de bushalte naar district 1, vlakbij mijn hostel 'HideOut'.

Zoals gezegd alweer een weekje in Vietnam, toch wil ik mezelf en tevens jullie de geweldige 21 dagen in Cambodja niet ontnemen.

Op 1 april vertrokken uit Don Det, 4000 Island in Laos, met de minivan naar de border van Cambodja om daar mijn visa te regelen. Uiteraard zoals gewoonlijk wordt je vaak behoorlijk genaaid, dus dat gebeurde ook. Geld gewisseld tegen een belachelijk hoge wisselkoers, een visum betaalt voor een te hoge prijs. Maargoed, dat hoort erbij zal ik maar zeggen ;) Want boos worden heeft toch geen zin.
Vervolgens met de minivan naar Siem Reap gereden, wat was ik blij dat ik samen met het Amerikaanse meisje Alexandra en de Duitse jongen Leo had gekozen om met de minivan naar Siem Reap te gaan, want wij kwamen uiteindelijk om 19.30u aan in Siem Reap en de VIP bus kwam pas om 03.00u 's-nachts aan haha.
Aangekomen in Siem Reap werden we bij de office afgezet en daar stonden al aardig wat Tuk Tuk drivers, dus die hebben ons naar een hostel / hotel gebracht. Het was erg luxe voor wat ik gewend was, want normaal verbleef ik in Bamboo hutjes of redelijk crappy kamers/dorms. The Temple Villa Hotel was mooi en schoon voor een redelijk betaalbare prijs, namelijk
6 dollar per nacht, deelde de kamer met Alexandra. Heerlijk 2 persoonsbed voor mezelf en een zwembad bij het hotel.
Na een douche, naar het centrum gelopen, daar een hapje gegeten bij een Italiaans restaurant en vervolgens weer terug naar het hostel, want we waren allen gesloopt.
De volgende dag ook rustig aan gedaan, uitgeslapen en een paar uur bij het zwembad gehangen. :)
Om 17.00u met de Tuk Tuk naar de populaire Angkor Wat Temple gegaan om de Sunset te bewonderen. Super mooooiiiii :) I loved it.

De volgende ochtend zeer vroeg opgestaan, om 04.15u om precies te zijn om om 05.00u met de Tuk Tuk naar een andere tempel te gaan van de Angkor Wat om de Sunrise te bezichtigen. Het was een hoge tempel, moesten ook ff 15 minuten wandelen, waardoor het uitzicht extra indrukwekkend was en de zonsopgang zeer mooi, dus het was het zeker waard om vroeg op te staan en voor de meeste mensen onder ons weten dat ik over het algemeen graag uitslaap.
Toen geluncht bij een eettentje, kregen ook nog korting alles werd aangeboden voor 3 dollar dus zoals echte westerlingen gingen wij voor het duurste ontbijt, want we zijn immers wel backpackers hehe. :P
Na een goed ontbijt kon de tempel tour weer worden hervat.
We werden afgezet bij Angkor Tom, een prachtige tempel met geweldige gezichten absoluut een plaatje om te zien.
Dus daar hebben we de tijd voor genomen, na de Angkor Tom waren we de Tuk Tuk driver kwijt, dus rondgevraagd en uiteindelijk hebben we hem gebeld en toen kwam hij aanrijden haha.
Toen gingen we naar de Tomb Raider Temple wat ook zeker niet doet dan de Angkor Tom Temple.
Een zeer geslaagde ochtend met indrukwekkende tempels. Echter was het om 09.00u al snik heet, laat staan om 13.00u. Dus we wilde tussen de middag ergens chillen, de Tuk Tuk driver bracht ons netjes naar een rustige plek met bamboo hutjes waar je kan chillen, maar buitenlanders en dus moest er betaald worden om in zo'n bamboo hutje te zitten. Daar hadden wij geen zin in, dus zijn weg gegaan en toen maar besloten om terug te gaan naar het hotel.
Daar heel de middag gechillt, ik had nog ff een duik genomen in het zwembad en om 16.15u weer naar een tempel om de zonsondergang te zien. De tempel was mooi, maar het was te bewolkt helaas.

De volgende ochtend tas ingepakt, naar de Old City gelopen daar een curry gegeten en om 13.15u opgehaald om met de bus naar Phnom Penh te gaan. Een local VIP Bus, maar gelukkig zat de bus bij lange na niet vol, dus Lientje had heel de achterbank voor haar zelf waardoor ik heerlijk heb geslapen. Na een rit van 7 uur met de Tuk Tuk naar een hostel gebracht en daar weer verder geslapen hehe :P
Volgende ochtend was de planning om de indrukwekkende Killing Fieds te bezoeken met Alexandra maar dat is niet doorgegaan, dus de eerste volle dag in Phnom Penh rustig aan gedaan, een ander hostel gezocht wat veel beter was dan het hostel ervoor.
Na het inchecken een stuk gaan lopen, toen vroeg een meisje of ik een foto van haar wilde maken en vervolgens met haar opgetrokken, wat gedronken en naar de Night Market gegaan. Echter was dat super chaotisch met alle locals, ook daar wat gegeten maar lekker was het niet.
De volgende dag met haar en 2 Britse meiden uit mijn hostel met de Tuk Tuk naar the Choeung Ek Genocidal Center gegaan, oftewel The Killing Fields.
Van het oorspronkelijk kamp was niet veel meer over, een aantal graven. Wat erg indrukwekkend was, was de audio tour waarin erg veel werd verteld, ook verhalen van een aantal overlevenden, ongeveer 7 mensen hebben de Khmer Rouge onder Pol Pots regime overleefd.
Geen woorden voor hoe het 40 jaar geleden eraan toe ging in Cambodja. Het deed mij veel om eindelijk wat meer te weten te komen over de Khmer Rouge periode, aangezien ik er eigenlijk niets over wist.

Na The Killing Fields gingen we naar The Tuol Sleng Genocide Museum, oftewel het Tuol Sleng Secret Office (S-21). Dat was vroeger een school en in de tijd van Pol Pot is het in 1979 gebruikt als gevangenis waar meer dan 20.000 Cambodjanen letterlijk zijn gemarteld.
Ik vond de gevangenis zeer heftig voornamelijk omdat het nog in zijn oude staat is, nog oude schoollokalen en in andere blokken zag je echt de hokjes waar de gevangen zaten. Een hokje van 0,8m bij 2m, onbeschrijfelijk.
De foto's zijn echt hartverscheurend, niet te beschrijven.

Het was dan ook een zeer heftige dag, waarbij ik een goed beeld heb gekregen van de Cambodjaanse geschiedenis.

Op 7 April met de local VIP Bus naar Sihanoukville gegaan. Daar kan ik zeer kort over zijn, want absoluut een shit hole. Je moet zeer goed op je spullen passen, want het blijkt dat de kinderen geregeld kostbaarheden stelen of dat locals de kamers in komen om spullen te jatten. Gelukkig is dat bij mij allemaal niet gebeurd :D
Maar ik vond echt niks aan, aan heel Sihanoukville niet. Was dan ook weer flink ziek.
Had wel 4 zeer aardige Britse jongens ontmoet, echte jochies want ze waren 18 en 19 jaar. Oftewel zeer schattig haha.

Met hun ook nog naar het veelbelovende eiland Koh Rong gegaan, met de ferry. Ff weg uit Sihanouk Ville, echter viel Koh Rong mij zeeeer tegen. Drank en Weed is het enige wat daar telt, dus zat daar heel de dag met gasten die alleen maar high waren.
Niet echt mijn ding, nog wel een mooie hiking gemaakt naar de andere kant van het eiland Long Beach, dat was opzich wel mooi maar heb mooiere stranden gezien in mijn leven. Koh Rong was gewoon niet mijn eiland laten we het daarop houden.

Na 3 nachten op Koh Rong geweest te zijn, terug gegaan naar Sihanoukville, wilde naar Kampot maar moest mijn Vietnam Visa regelen, dus daar nog 2 nachten gebleven.
Na een teleurstellende week eindelijk weg uit Sihanoukville en op naar Kampot.

Oooh man, I love that tiny town :) In de minivan 2 aardige Canadeze gasten ontmoet, waar ik vervolgens mee ben opgetrokken in Kampot. Zaten in een leuk hostel Bodhi Villa.
Waren de dag van aankomst naar het centrum gelopen, 2 kilometer van het hostel, hapje gegeten. We ontmoette ook nog een aantal meiden uit Oostenrijk die de Canadezen al kenden. Dus daar heel de avond bij gezeten en ook nog mini golf gespeeld, wat erg gezellig en leuk was.
Bij de minigolf was ook een vage Franse chick die katje lam was, ze heeft ook mijn Malibu Pineapple Cocktail gejat :S
Jaja, elke dag beleef je wel wat hiero hehe.

De Canadezen hadden scooters gehuurd, ik achterop bij Julian en toen naar Kep gereden. Zeer klein plaatsje vlakbij Kampot, maar wel erg leuk om gezien te hebben :) Echter was het wel chaos daar vanwege het Khmer New Year, dus iedereen was aan het zwemmen en nee niet in zwemkleding maar gewoon in dagelijkse kleding, spijkerbroek, t-shirt, blouse etc.
Wij zijn wat gaan drinken met een hotel met uitzicht op het strand en de zee, waarbij we ook gebruik mochten maken van het zwembad dus dat was super chill :)

De volgende dag zijn we met de Oostenrijkse meiden Kampot gaan ontdekken, zo wilde we naar de Phom Chhhork Temple Cave en naar de Pepper Plantation, maar helaas was Soren (Canadees) gevallen met de scooter, dus nadat ik samen met een Oostenrijks meisje had verzorgd is hij terug gebracht naar het hostel door z'n maat Julien en ben ik samen met een Oostenrijks meisje en 2 Spaanse meiden de cave gaan zoeken, de rest was al doorgereden. Het was echter zeer lastig om de cave te vinden, maar na een zeer mooie rit kwamen hebben we vervolgens 2 locale jongens gevolgd die ons naar de Cave hebben gebracht, daar ook een rondleiding gekregen. Erg gaaf was dat. Daarna met de boys naar het meer gereden, nog ff een duik genomen en toen een hapje gegeten.

Goed, ik ga maar is in actie komen en ff HCMC bezichtigen. Voordat dat er helemaal niet meer van komt. ;)
Zal vanavond proberen om het einde van mijn Cambodjaanse avontuur te delen met jullie :)

Have fun met lezen en vergeet niet om ff een leuke reactie te plaatsen :) I really like that.

Liefs

  • 27 April 2014 - 09:00

    Arie:

    Hi meid,

    The killing fields, ja de film hebben we gezien, heel lang geleden. Doen we nog een keer als je terug bent,
    maar als je de echte locatie ziet, is het veel indrukwekkender,ben ik van overtuigd.
    Blijft leuk om je verhalen t lezen en je foto's te zien op FB. Benieuwd naar je volgende verhaal.

    xx

  • 28 April 2014 - 17:11

    Danny:

    hey meis .het is alweer een tijdje geleden dat je wat schreef en begrijpelijk nu ik ziet wat je allemaal doet hehehe .het ziet er allemaal leuk en gezellig uit en op naar het volgende verslag:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Hallo iedereen, Welkom op mijn reislog :) Erg leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn site.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 9065

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Backpacking in Zuid-Oost Azië

15 Januari 2014 - 09 April 2014

PAY IT FORWARD - Thailand - CHEOPS

16 Februari 2014 - 09 April 2014

Backpack adventure in Northern Thailand

Landen bezocht: