Avontuurlijke eerste backpack week in Chiang-Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caroline - WaarBenJij.nu Avontuurlijke eerste backpack week in Chiang-Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caroline - WaarBenJij.nu

Avontuurlijke eerste backpack week in Chiang-Mai

Blijf op de hoogte en volg Caroline

18 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo :-D

Teneerste mijn ecxuses dat ik afgelopen 2maanden niks meer heb geschreven.
Ik gok, dat jullie ook niet meer verwachtte dat ik überhaupt weer een verhaal zal achterlaten.
Niks is minder waar, want hierbij een samenvatting van mijn eerste avontuurlijke backpack avontuur in Chiang-Mai, Noord-Thailand wat hier en daar een extreem tintje bevat. :-D

Op 16 februari was ik aangekomen in Chiang-Mai, waar ik verbleef in het hostel Bunchun vlakbij de Night Bazaar.
Ik ben behoorlijk blijven plakken in Chiang-Mai, zo was ik daar 6 nachten gebleven. Echter had ik wel flink wat avontuurlijke en extreme dingen ondernomen. Uiteraard zijn jullie nu heel benieuwd wat dan hehe. Nou, ik zal jullie niet langer in spanning laten zitten.
Maar dit kleine jonge vrouwtje is op 18 februari gaan bungee jumpen, het was boven een leek van 50meter hoog. Super mega awesome was het. Als je daar boven staat en echt moet gaan springen is het wel eng en om de spanning extra op te hogen, ben ik een tijdje daarboven blijven staan voordat ik eindelijk sprong. Het gevoel, de adrenaline kick die je krijgt is niet te beschrijven. Je weet het pas als jezelf daarboven staat en springt :-P. I say, If you dare go for it! It's absolutely worth it. :-D

Na de fantastische bungee jump ervaring, heb ik op 19,20 en 21 februari een jungle trekking gedaan. De eerste dag vroeg opgestaan, toen werden we naar een Akha Village gebracht, ongeveer een uur vanaf de stad Chiang-Mai, waar we hadden geluncht. Vervolgens begon de eerste trekking, met de backpack door de jungle 2 uur gehiked. Erg gaaf om tedoen, maar met slechte schoenen is het toch extra avontuurlijk om te klimmen en vooral de steile afdalingen, gelukkig waren er behoorlijk wat mannen in de groep die zo vriendelijk waren om mij regelmatig te helpen. Op een gegeven moment had een Amerikaanse jongen zelfs mijn backpack overgenomen. Super attent. Na de hiking kwamen we aan bij het Elephant Camp, waar we 's-avonds verbleven. Eventjes daar gezeten, vervolgens olifant gaan rijden. Ik zat alleen op een jonge olifant van 8maanden, echt een cutie. Was erg bijzonder om op zo'n inmens groot dier te zitten en rond te rijden. De dieren zagen er gelukkig wel erg goed uit. :-D
's-Avonds heerlijk gegeten, curry met groente en rijst. Daarna rond het kampvuur gezeten. We sliepen in een grote slaapzaal met 14 mensen, op een bamboe bed en onder een mosquito net.
De volgende ochtend ontbeten en toen gingen we de olifanten wassen in de rivier, wat absoluut mega gaaf was. Toen de olifanten weer schoon waren werden we met een truck naar een kleine waterval gebracht, waar we ook vanaf konden glijden. Eerst was ik daar een btje huiverig voor, maar toch gedaan. Ook dat was vet:-D
Nadat iedereen inclusief ikzelf waren afgekoeld en weer vol zaten van de lunch begon de tweede trekking naar het Lihu Village. Lihu is net als Akha en Lisu een hilltribe bevolking. Het was een trekking van 2,5uur, gelukkig op redelijk normale paden, maar dat maakte het niet minder zwaar, aangezien het in de brandende zon behoorlijk bikkelen was. Iedereen was dan ook kapot toen we eindelijk bij het dorp aankwamen, daar heb ik gelijk een douche genomen, vervolgens ergens gaan zitten samen met het Amerikaanse koppel en daar heb ik ook de Britse meiden Lucy en Katie ontmoet. Leuk gepraat en eind van de middag / begin van de avond naar ons homestay gegaan, waar ik van de tour guide een massage kreeg, nou ik kan je vertellen dat dat er niet zachtjes aan toe gaat. Heb de massage en alle dingen die ik moest doen ook snel afgekapt, kon dat niet aan. Daarna gingen Stephanie, het Amerikaanse meisje en ik helpen met eten koken wat leuk was.
Het eten was ook enorm lekker.
's-Avonds met z'n allen wat spelletjes gedaan en we kregen een privé optreden van de Lihu kinderen. Zoooo enorm schattig.
Ben redelijk optijd gaan slapen om me op te laden voor de laatste dag.
Op 20 februari optijd opgestaan, een douche genomen wat ijskoud was, want het was 's-Avonds, 's-nachts en 's-ochtends sowieso heel koud in de bergen. Iedereen stond ook verbijsterd dat ik een douche nam, hehe ag ja that's me :-D
Na de douche en het ontbijt bezochten we de Lihu basisschool en vervolgens weer een flinke trekking door de jungle naar een grote waterval. Het was een zware, stijle hiking van ruim 2uur. Maar... aangekomen bij de waterval daar wel extra van genoten. Nadat ik weer was afgekoeld me klaargemaakt voor de volgende trekking, onderweg nog een slang gespot, wat voor soort is lastig te zeggen, maar hij was wel redelijk lang. Na een korte break weer verder gelopen / geklommen / gegleden / geklauterd / gesukkeld om tegaan raften :-D Ik zat met het Amerikaanse koppel en een ander meisje in the raft. Het was gaaf, maar niet spannend vanwege het droogseizoen dus het water niveau is erg laag. Na de White Water Rafting, gingen we bamboe raften, een vlot van bamboe waar je opzit. Na het raften kregen we lunch wat vervolgens het einde was van een zeer indrukwekkende, interessante, intensieve en mooie jungle trekking.
Waren terug gebracht naar het hostel.

Daar gechillt, gedoucht en 's-Avonds naar de Night Bazaar geweest. Want zal wat mensen van de jungle trekking meeten om de Ladyboy show / cabaret show bij te wonen. Helaas kon ik ze niet vinden dus ben gewoon rond gaan lopen en bijtijds terug gegaan naar het hostel, want was behoorlijk moe.

De volgende middag met mijn nieuwe kamergenootjes, 2 Franstalige Canadezen naar het Tiger Kingdom gegaan waar we een big cat van 19maanden oud hebben geknuffeld. Er gaan verschillende verhalen tee ronde, ondanks dat was het wel zeer bijzonder om te knuffel met zo'n prachtig dier. I really wanted to take it home hihi.

In het weekend lekker rustig aangedaan, want moest bijkomen van de avontuurlijke week.
Het was wel een zeer goed begin van mijn backpack avontuur. ;-)

Ondanks de vertraging, hoop ik dat jullie toch mijn verhaal met plezier hebben gelezen.

Toedels

  • 07 April 2014 - 10:48

    Arie:

    En nu bijhouden he, dit blog ;-)

    We zitten hier in Nederland niet voor Jan met de korte achternaam te wachten op die spannende verhalen :-)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Hallo iedereen, Welkom op mijn reislog :) Erg leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn site.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 9066

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Backpacking in Zuid-Oost Azië

15 Januari 2014 - 09 April 2014

PAY IT FORWARD - Thailand - CHEOPS

16 Februari 2014 - 09 April 2014

Backpack adventure in Northern Thailand

Landen bezocht: