Eerste 2 dagen in Bangkok. Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen in Bangkok. Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen in Bangkok. Thailand

Blijf op de hoogte en volg Caroline

18 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Hello iedereen,

Daar ben ik weer :-) Thanks voor de leuke reacties op mijn vorige reisverslag. De planning was alleen iets anders gelopen, want na de 6-uur lange wachten liep ik naar de gate om het vliegtuig naar Bangkok te pakken. Ik werd op weg naar de gate aangesproken door 2 jongens, een Nederlandse jongen en een Sloveense die in Nederland woont. Die Nederlandse jongen was super spontaan en vroeg naar mijn plannen, dus ik zei ik ga naar Chiang-Mai, hij vroeg of ik ook nog of ik paar dagen in Bangkok ging blijven. Ik zei was ik wel van plan maar vanwege de demonstraties heb ik besloten om door te reizen naar Chiang-Mai. Hij zei dat hij naar Khoa San Road ging in Bangkok en dat hij de ambassade had gebeld dat dat prima te doen was. Hij was 2 jaar geleden ook al in Thailand geweest, dus kon mij veel vertellen. In het vliegtuig zaten we wel erg ver van elkaar af. Ik zat helemaal aan het begin naast een oudere man, een moslim maar wel aardig verder. Vlucht is goed verlopen, helaas nauwelijks geslapen dus eenmaal aangekomen in Bangkok was ik super moe, voelde me smerig ondanks dat ik me op Amman wel een beetje had opgefrist, omgekleed en mijn tanden had gepoetst. Dus op het vliegveld suvarnabhumi airport, Bangkok sprak ik die 2 jongens weer en besloot toch om met die Nederlandse jongen daar Khoa San Road tegaan. Hij wist daar ook een goed hostel, dus taxi gepakt en daarheen. Helaas was het hostel volgeboekt.. Dus wij als pakezels opzoek naar andere accommodatie. Het was een guesthouse geworden met eigen badkamer. Zag er prima uit, dus gelijk een douche genomen en daarna ff een paar uur geslapen.

Om 22.30u toch besloten om nog wat eten te scoren. Wilde het niet telaat maken aangezien we beiden behoorlijk moe waren. Toen we een eettentje hadden gevonden, hoorde ik dat de 3 jongens naast ons ook Nederlands waren, dus hij sprak ze aan en na ons eten schoven we bij hun aan. Ze komen alle 3 uit Den Haag, wat wel toevallig is. Uiteindelijk heb ik ook maar besloten om een drankje tedoen op Khoa San Road zelf, ons hostel en het eettentje zat 2 straten verder. Eenmaal bij de bar New-Year ofzo aangekomen, drankjes besteld een bucket vodka met red Bull met 4 glazen, daarna een biertje, corona en vervolgens weer bier. Onder het genot van de drankjes kwam er een Nederlander naar ons tafeltje en vroeg in het engels tegen mijn hostel maatje dat hij samen met de anderen een weddenschap hadden over waar hij vandaan kwam, Engeland, Australië of Amerika.. Nou dat klopte dus niet. Hij ging vervolgens weer terug naar z'n tafeltje en Gi, mijn hostel maatje die heeft nog met ze gesproken dus vervolgens schoven wij ook bij hun aan en zaten we met 10 Nederlanders. Kortom een zeer geslaagde eerste nacht gehad in Bangkok. Volgende dag extra nacht geboekt en overdag met de 4 Hagenezen, 1 vriend van hun was inmiddels ook gearriveerd en het Nederlandse meisje zijn we tempels gaan bezoeken, helaas konden we niet overal in dus uiteindelijk besloten om een boottocht te maken wat super vet was. Daarna nog wel een tempel bezocht, vervolgens terug naar het hostel om even te chillen en te douchen. In de avond met zijn 7enen uiteten geweest en daarna wezen zuipen op Khoa San Road en daarna ook nog ff naar een club geweest. Rond 01.45u terug naar de kamer. Zaterdagochtend wilde ik een kamer bij boeken voor 3 personen zodat het Nederlandse meisje ook bij ons op de kamer kon liggen, alleen ik besloot toch om een treinticket te boeken naar Chiang-Mai. Was nog even aan het twijfelen of ik met de Nederlanders mee zal gaan voor 2 weken naar het zuiden, maar toch niet gedaan. Dus zaterdag om 17.00u naar het station met een Duitse jongen een een Britse man en om 18.10u vertrok de nachttrein naar Chiang-Mai.

Volgend verslag zal daarover gaan. De eerste dagen in Bangkok waren in ieder geval top, wel behoorlijk gezopen maar dat mag zo op z'n tijd wel is. ;-)

Hopelijk gaat het daar in het kikkerlandje ook allemaal goed en hopelijk niet te koud. In Bangkok was het weer echt heeeerrrrlijk, zonnetjeen zo'n 28graden. :$

Spreek jullie snel weer.

Liefs, Caroline

  • 19 Januari 2014 - 13:41

    Arie Majoor:

    Lekker aan het stappen geweest; -) en genoten lees ik wel. En nu aan het werk met je luie donder; -).geniet ervan meid. See you xx

  • 19 Januari 2014 - 14:27

    Julia Majoor:

    Lekker aan het genieten,eerst ontspannen na die lange reis.
    Dan uitgerust aan het 'werk',groot gelijk.Geniet ervan meis!
    xxx

  • 19 Januari 2014 - 14:38

    Harold:

    Dat je reis aardige ontmoetingen oplevert, oké, maar volgens mij moet je, vooral voor je zelf en de veiligheid: Niet te vaak spontaan - met behulp van alcohol en adviezen en verzoeken van andere medereizigers, van welke nationaliteit ook, enz. - van je eigen (tijd)planningen en koers afwijken.

    Dit komt wellicht wat streng over, maar is gebaseerd op ervaringen tijdens reizen. Je komt dan vaker " landgenoten " tegen en dat schept gemakkelijk een vertrouwenssfeer, die ook een risico oplevert.

    Bovendien zijn er in Bangkok opstandelingen actief, ook met gebruikmaking van middelen waar je beter verre van kan blijven.

    Groet,
    Harold Sr.


  • 19 Januari 2014 - 17:18

    Danny Majoor:

    Hey meis idd wat harold zegt klopt ook en moet je zeker rekening mee houden ! Verder mooi dat je er van geniet En je gaat zeker een mooie tijd Tegemoet. Liefs danny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

PAY IT FORWARD - Thailand - CHEOPS

Ik zie 2014 als een nieuwe start / een nieuw begin.

Mijn motto is daarbij: PAY IT FORWARD!

Het maken van keuzes is zeer belangrijk, waardoor ik de knoop heb doorgehakt en eindelijk één van mijn dromen waar ga maken.

Dat gezegd te hebben vlieg ik op 15 januari 2014 naar Thailand om mij als vrijwilligster in te zetten voor de foundation 'CREATING BALANCE THAILAND' in het bijzonder voor het programma "CHEOPS":

“Een innovatief en in fases ontwikkeld coaching-, activering en leerprogramma, voor de armste en meest kwetsbare (gehandicapte) kinderen en jongeren van 1 t/m 18 jaar oud, in de bergen van Noord-Thailand, in de omgeving van de stad Chiang Rai, Thailand”. Het programma is ontwikkeld, naar aanleiding van diverse situaties, behoeften en vragen, die richting de Foundation gesteld werden, vanuit de hill-tribe gemeenschap en de kinderen zelf.
De (gehandicapte) kinderen leven in grote armoede en risicovolle omstandigheden. In onderwerpen zijn de probleemgebieden te verdelen in;
* Geen financiële mogelijkheden om het kind(eren) te voorzien van de benodigde schoolartikelen ( uniforms, materialen, rugzak, etc.) en hun te ondersteunen gedurende de schoolperiode of vervolgonderwijs.
* Geen sociale voorzieningen en gebrek aan kennis – mogelijkheden aangaande de speciale zorg voor de gehandicapte kinderen.
* In de door drugs en verslaving gedomineerde omgeving; Slechte en met enige regelmaat geen voeding. Het is eerder regel dan uitzondering dat het wekelijks voorkomt dat het zelfs aan de basisvoeding, te weten rijst, ontbreekt.
- Ongeveer 80 % van de kinderen groeien op in een omgeving, die gedomineerd wordt door drugsgebruik en handel.
Bij de kinderen waarvan de ouders ernstig verslaafd zijn, zien we nog de volgende
risico –probleemgebieden:
* ontbreekt zo goed als iedere vorm van ouderlijke ondersteuning en zorg,
* het kind wordt direct geconfronteerd met het gebruik van drugs.
* het kind moet vaak de drugs bij de dealer voor de ouder(s) ophalen.
- In de meeste omgevingen ontbreekt het aan positieve rolmodellen. De mensen die het in financieel opzicht goed hebben, hebben dit voornamelijk via drugstransporten – handel verworven.
- Door de drugs leven de kinderen in een vrij risicovolle omgeving en worden met regelmaat geconfronteerd met politie invallen – controles en dorpsbewoners, die of de jungle invluchten of voor zeer lange tijd gedetineerd raken.
- In de weekenden ontbreekt het aan mogelijkheden voor de kinderen om iets anders te leren – ondernemen, te ontspannen, dan het met elkaar wat rondhangen in het dorp of mee te moeten gaan voor het werken in de jungle.

Er wordt gewerkt met de gehandicapte kinderen, die in hun thuissituatie worden bezocht. Er wordt ook gewerkt vanuit een centrum gelegen in de stad Chiang Rai, maar dit dient niet als weeshuis of opvang voor lange duur. De visie van de foundation is namelijk dat het kind / gehandicapte kind zo lang als mogelijk binnen zijn eigen familie – verzorgers en cultuur moet zien te blijven. Het is een kleine foundation, hetgeen qua werkzaamheden, aanmeldingen en vertrouwen binnen de bevolking erg succes is. De reguliere werkzaamheden bestaan uit:

- Het bezoeken van de kinderen, familie en gehandicapten,
- Het brengen van kleding, eten en speelgoed,
- Het zijn van een luisterend oor
- Activiteiten verrichten
- Het verzorgen van de gehandicapten

Dit zijn tevens werkzaamheden waar ik me tijdens mijn vrijwilligersperiode vijf dagen per week mee bezig zal houden en mee te maken krijg.

Voor meer informatie over de foundation Creating Balance Thailand: Facebook: Creating Balance Thailand
Website: www.creatingbalancethailand.com

Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn avonturen zullen gaan volgen! Ik kijk dan ook uit naar alle reacties :)

Liefs,

Caroline

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2014

Vervolg derde week bij C.B.T.

26 Januari 2014

Tweede en begin derde week bij C.B.T.

21 Januari 2014

Eerste week van mijn vrijwilligerswerk bij C.B.T.

20 Januari 2014

Reis van Chiang Mai naar Chiang Rai op 20 januari

19 Januari 2014

First visit in Chiang-Mai January 19th 2014
Caroline

Hallo iedereen, Welkom op mijn reislog :) Erg leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn site.

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 9068

Voorgaande reizen:

14 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Backpacking in Zuid-Oost Azië

15 Januari 2014 - 09 April 2014

PAY IT FORWARD - Thailand - CHEOPS

16 Februari 2014 - 09 April 2014

Backpack adventure in Northern Thailand

Landen bezocht: